Logo bude Vaši značku neustále provázet, proto je každý detail velmi důležitý. Logo by mělo být na první pohled vyvážené, ladné, odrážet obor Vaší činnosti, být lehce zapamatovatelné a barevně sladěné.
Název firmy nestačí
Velmi důležité je ujasnit si, jaké sdělení má logo vysílat směrem k Vašim klientům.
- Kdo je vaše cílová skupina? Co se jí líbí? Co ji zaujme a osloví?
- Co nabízíte, jaké produkty, jaký je Váš obor činnosti?
- V čem je Váš přínos pro cílovou skupinu a proč tito lidé vyhledávají Vaši značku?
- Symbolizujte Váš obor činnosti viz body výše – jaký symbol charakterizuje přínos pro Vaši cílovou skupinu?
- Vytvořte seznam pěti přídavných jmen, které spojují Vaši značku s cílovou skupinou.
- Vytvořte několik sloganů a vyberte tři nejlepší.
- Jaká je Vaše konkurence? Inspirujte se a neopakujte chyby ostatních.
Kvalitní logo by mělo výše zmíněné zohlednit.
LOGO ve více verzích
Oblast pro užití loga je velmi široká. Logo je součástí firemní identity, budete ho používat na webu, vizitkách, e-mailovém podpisu, reklamních předmětech, tiskopisech a podobně.
Logo by mělo být „živé“, to znamená různé varianty s různými symboly a slogany.
Užití loga
- Malé, ale přece zřetelné. Například v záložce vyhledávače.
- Velké propracované logo se slogany a symbolem v několika verzích.
- Ikona aplikace.
- Vodoznak dokumentu.
- Vizitka.
- Černobílé jednoduché logo. Například pro ražbu, odlitky nebo popis laserem.
Tvar a křivky loga
Stejně tak jako barva i křivky evokují emoce. Zaoblené a zakulacené tvary vyvolávají pozitivní, uklidňující pocity. Jsou estetičtější a působí přátelsky. Pokud ve svém logu použijete kruh, vzbudíte pocit komunity. Ostré hrany a úhly zase působí prakticky a stabilně.
Tvary potom v kombinaci s barvou mohou být v souladu, aby se navzájem doplňovaly a výsledný pocit umocňovaly. Nebo také v protikladu, když například ostrý tvar je „zmírněn“ jemnou barvou, či kulatý tvar „zdůrazněn“ sytou barvou.
Barva ve spojení s tvarem a symbolem loga
Barvy evokují emoce a měly by být sladěny se „sdělením“ loga směrem k cílové skupině.
Studené barvy evokují eleganci a profesionalitu, teplé barvy přináší pocit energie, pohody a vřelých emocí.
Více o vnímání barev se dočtete například zde.
Psychologie barevného vnímání se liší také kulturou od kultury, což může být důležité v mezinárodním prostředí. Například v Japonsku je bílá barva symbolem smutku.
Fonty
Logo může obsahovat maximálně dva fonty, ideálně každý pro jinou část sdělení.
V zásadě u fontů platí totéž co u tvarů. Oblá písmena působí jemněji, hranaté a tvrdé písmo působí mužsky, evokuje pokrok a technologii. Kurzívu nebo „handwriting“ evokuje ženský element. Dekorativní písmo s kudrlinkami je vhodné ve spojení s dětmi, historická hodnota využije kaligrafii.
Fonty, tvary, barvy i symbol LOGA musí vytvářet souhru, která vyzařuje jasné sdělení.
Ochranná zóna
Kolem loga se definuje tzv. ochranná zóna. Ta při užití loga vymezuje jeho prostor, aby si logo zachovalo svou čitelnost a zřetelnost.
LOGO manuál
Stanovuje základní pravidla pro užívání grafických prvků, loga a logotypu při zachování jednotného vizuálního stylu.
Respektování předpisů uvedených v LOGO manuálu zachovává vnímání a životnost značky. Používá se v marketingu a reklamních materiálech, obchodní korespondenci, vnitřní i vnější komunikaci firmy.